"dan sesiapa yang melakukan suatu kesalahan atau suatu dosa, kemudian ia menuduhnya kepada orang yang tidak bersalah, maka sesungguhnya ia telah memikul kesalahan berbuat dusta dan melakukan dosa yang amat nyata..." --- Surah An Nissa' (ayat 112)

NISFU SYA'ABAN

Assalamualaikum..

Lama aku menyepi diri tidak menulis di blog ku ini namun di malam yang penuh dengan keberkatan iaitu MALAM NISFU SYA’ABAN ini aku mengambil kesempatan untuk mencoretkan sesuatu di halaman blog ku ini..

Malam Nisfu Syaaban dimana buku amalan kita diangkat dan digantikan dengan buku yang baru. Di harapkan semoga anak2 ku, saudara mara ku sahabat2 ku dan seluruh umat islam berada dalam rahmat Allah hendaknya..

Munculnya Nisfu Syaaban menandakan, bulan yang dinanti iaitu RAMADHAN akan menjelma dalam 15 hari lagi, bersama kita mengucapkan syukur dan berdoa agar kita semua berpeluang untuk menjadi tetamu Ramadhan Al Mubarak. Sama-samalah kita mempersiapkan diri untuk meningkatkan amalan lebih dari tahun-tahun sebelumnya.

Pada malam Nisfu Syaaban, dikatakan Allah akan turun ke Langit Dunia, oleh itu bersamalah kita bangun mengabdikan diri padaNYA. Firman Allah.. “Sesiapa yang meminta Ampun, maka AKU akan mengampuninya, mereka yang ditimpa bala bencana, AKU akan lepaskanya & mereka yang meminta rezeki, AKU akan berikan Rezeki padanya". Bersama kita berdoa kepadaNYA semoga kita semua dipanjangkan umur,di murah rezeki dan Ditetapkan Iman serta Mati dalam Kalimah Syahadah…. Insya’Allah

Amin Ya Rabbal Alamin...

0 comments:

Post a Comment